09:00-18:00  Τηλεφωνικές παραγγελίες - 217 701 2 701             Δωρεάν μεταφορικά με αγορές άνω των 49€

Ύπνος, κανόνες και εξαιρέσεις

Ένα θέμα σταθερότητας. Το να κοιμάται ένα παιδί καλά, είναι θέμα συνήθειας και σεβασμού στις ώρες του ύπνου, τόσο για τους ενήλικες, αλλά ακόμα περισσότερο για τα παιδιά. Ο ύπνος πρέπει να θεωρηθεί ένα αναμφισβήτητο δικαίωμα και ανάγκη. Από 3 έως 5 ετών, τα παιδιά χρειάζονται να κοιμούνται αρκετά τη νύχτα - από 10 έως 11 ώρες. Εντούτοις καθημερινά η εμπειρία μας λέει, πόσο δύσκολο μπορεί να είναι να πειστεί ένα παιδί να πάει στο κρεβάτι σε έναν καθορισμένο χρόνο. Ειδικά όταν αυτές οι καθημερινές συνήθειες διακόπτονται από μικρές ή πιο μεγάλες περιόδους «ελευθερίας».
Όπως για παράδειγμα στην περίοδο του καλοκαιριού. Κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού που κάνει ζέστη, οι συνήθειες αλλάζουν. Η μέρα μεγαλώνει, όλοι πάνε για ύπνο αργότερα, οι ρυθμοί του ύπνου αλλάζουν αναπόφευκτα και μαζί με αυτές και οι περίοδοι ξεκούρασης. Οι αλλαγές κατά τη διάρκεια της ανάπτυξης ενός παιδιού είναι αναπόφευκτες, δικαιολογημένες, ακόμα και απαραίτητες. Για παράδειγμα, είναι συνηθισμένο κατά την περίοδο του καλοκαιριού το παιδί να χάνει τον απογευματινό υπνάκο. Μόλις όμως ξεκινήσει το σχολείο, μπορεί να επιστρέψει σε αυτή του τη συνήθεια, αλλά μονάχα εάν το έχει πραγματικά ανάγκη. Εάν αναγκάσετε το παιδί να ξεκουραστεί μετά το σχολείο, μπορεί να θέσει σε κίνδυνο το βραδινό ύπνο. Να κοιμηθεί, δηλαδή, αργά το βράδυ με αποτέλεσμα να δυσκολεύεται να ξυπνήσει το πρωί για να φάει πρωινό και να πάει σχολείο. Είναι σημαντικό να θυμάστε ότι η ανάγκη για απογευματινό υπνάκο, σταματά όταν το παιδί ξεπεράσει τα 3 του χρόνια.
Το κύριοτερο σημείο είναι ότι το παιδί πρέπει να κοιμηθεί τουλάχιστον τον αριθμό ωρών που χρειάζεται ο οργανισμός του, όσο πρέπει δηλαδή για να επαναφορτίσει τις «μπαταρίες» του και να ξεκουραστεί. Η τακτικότητα του ύπνου επιτρέπει στην πραγματικότητα στο παιδί, να συγχρονίσει τους ρυθμούς του ύπνου με εκείνους του οργανισμού και συνεπώς, να βεβαιώσει τη φυσική και ψυχολογική του ευημερία. Η έρευνα που πραγματοποιείται τα τελευταία χρόνια αποκαλύπτει ότι τα παιδιά που κοιμούνται λιγότερο, είναι εκείνα που έχουν μια ζωή με τις λιγότερο «σταθερές συνήθειες», λιγότερα προγράμματα και ραντεβού.
Επίσης, ο χρόνος των γευμάτων και, η διάρκεια του ύπνου πρέπει να γίνονται με ακρίβεια. Εξαιρέσεις – όπως ένα πάρτυ, η άφιξη ενός οικογενειακού φίλου, ένα γεύμα εκτός σπιτιού, είναι φυσικό να υπάρξουν, αλλά θα πρέπει να παραμένουν εξαιρέσεις. Το να καθίσετε στο τραπέζι με ένα κουρασμένο και ιδιότροπο παιδί, σημαίνει ότι ανέχεστε τις ιδιοτροπίες και τα καπρίτσια του, με αποτέλεσμα το παιδί να αρνηθεί να πάει στο κρεβάτι. Το παιδί έχει ανάγκη να φάει νωρίς και να απολαύσει την προσοχή σας και το παιχνίδι μαζί σας.
Όταν όμως έρθει η ώρα του ύπνου, φροντίστε να διαμορφώσετε μια ήρεμη και χαλαρή ατμόσφαιρα. Αν το παιδί νιώσει αυθόρμητα την ανάγκη να πάει στο κρεβάτι, μην διστάσετε να το συνοδέψετε. Μην εξαπατάστε από τη ζωτικότητα που μπορεί να έχει το βράδυ. Τα παιδιά μπορούν να βρουν ένα σωρό ενέργεια για να μην πάνε για ύπνο. Στις περιπτώσεις που πείθονται τελικά, τοποθετήστε το κεφάλι τους στο μαξιλάρι, με την υπόσχεση ότι θα επιστρέψετε σύντομα για να τους κρατήσετε συντροφιά. Αυτό, είναι αρκετό για να τα δείτε να καταρρέουν γρήγορα στον κόσμο των ονείρων.


Πηγή : Chicco

Chicco

ΘΗΛΑΣΜΟΣ